Ser wegański – jak radzić sobie na wegańskiej diecie?

Dieta wegańska, choć wygląda na skomplikowaną wcale do najtrudniejszych nie należy, a produkty, których można używać są dostępne w prawie każdym sklepie. Przechodząc na dietę wegańską na początku może się wydawać, że jest ona trudna, jednakże nie z powodu braku produktów umożliwiających zastąpienie tych, do których byliśmy przyzwyczajeni, a z powodu niewiedzy. Dość często każdy posiada w domu produkty, z których możemy stworzyć takie odpowiedniki, jak wegański parmezan. Miłośnicy serów nie muszą się martwić, ponieważ opcji jest dużo, a przepisy na wegański ser nie są trudne . Od teraz każdy może mieć swoje małe Włochy na talerzu.

Czym zastąpić parmezan?

Nieaktywne płatki drożdżowe, nerkowce, oraz czosnek – to składniki, które pozwolą stworzyć własny parmezan, niezawierający nasyconych tłuszczów, cholesterolu ani produktów pochodzenia odzwierzęcego. Wydaje się proste? Nie tylko powinno się wydawać, ponieważ właśnie takie jest!

Czy wegański parmezan jest smaczny?

To pytanie retoryczne. Dla każdego miłośnika parmezanu ten wegański będzie równie dobry, ponieważ jest bardzo zbliżony w smaku do normalnego parmezanu. Nadaje lekko ostrą nutę potrawom, tak jak i ten normalny, ale przede wszystkim jest po prostu serowy, a mimo to zdrowy i przepyszny.

Jak przechowywać parmezan wegański?

Wegański ser przechowujemy w lodówce, w szczelnym opakowaniu – może to być słoiczek, ale także zwykły worek strunowy. Należy pamiętać, że opakowanie musi być hermetyczne, ponieważ dzięki temu można go trzymać nawet do kilku tygodni.

Ser z nerkowców – hit, czy kit?

Wegański parmezan to absolutny hit i podbije serce każdego! Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że używać mogą go nie tylko osoby, które przebywają na diecie wegańskiej, bądź dopiero zaczynają swoją przygodę z nią, ale także świetnie się sprawdza dla uczulonych na laktozę. Kolejnym aspektem jest smak, który jest po prostu niebiańsko serowy. Wegański ser, który zachwyci wszystkich, w dodatku jest tak podobny do normalnego, że ciężko odróżnić, iż jest on pochodzenia roślinnego. Kolejną kwestią jest prostota w jego wykonywaniu. Potrzebne jest kilka składników, kilka minut i wegański ser gotowy! Smacznie i zdrowo w jednym. Sam w sobie idealnie dopełnia dania typu włoskiego, jak makaron czy też lasagne, ale również świetnie pasuje do sałatek czy sosów.

Ser wegański – prosty przepis

Aby przygotować wegański ser potrzebujemy kilku składników, a dokładniej :

  • 100 g. orzechów nerkowca
  • 25g. płatków drożdżowych
  • szczypta chilli
  • pół łyżki czosnku (najlepiej suszony)
  • odrobina soli – według uznania, może być to 1/3 łyżeczki, bądź odrobinę więcej
  • szczypta kurkumy

Przygotowanie polega na połączeniu i zmiksowaniu wszystkich składników w blenderze. Miksować wszystko do uzyskania nieco większych ziarenek niż mąka. Należy pamiętać, aby nie blendować ich zbyt długo ze względu na to, że może powstać z tego połączenia masło orzechowe, zamiast sera, którego się oczekuje.

Po zmiksowaniu przesypać do opakowania, jakie można umieścić w lodówce.

Smacznego!

Podobne artykuły

Planujemy dietę cz.1 – ustalamy zapotrzebowanie kaloryczne

Wiele osób planujących dietę, totalnie nie wie jak się za to zabrać. Szkoda im pieniędzy na porady dietetyka, a w księgarniach jest za dużo książek, które mówią zupełnie coś innego. Czy istnieje jakaś dieta, która w szybki i efektywny sposób poradzi sobie z lenistwem i […]

białka roślinne

Białka roślinne – alternatywne źródło białka dla wegetarian

Coraz więcej osób jest zainteresowanych przestrzeganiem diet wegetariańskich, wegańskich lub ograniczeniem stosowania produktów pochodzenia zwierzęcego. Odejście od produktów pochodzenia zwierzęcego staje się łatwiejsze dzięki dostępnej żywności wzbogacanej. Takie osoby przestrzegają dietę wegańską ze względów zdrowotnych, dla dobrostanu zwierząt lub ze względów religijnych. W 2016 r. […]