Naucz się jak prawidłowo robić przysiady

jak prawidłowo robić przysiady

Aktualnie panuje moda na zdrowy tryb odżywiania i nienaganny styl życia. Co raz więcej osób zaczyna ustanawiać sobie nowe postanowienia dotyczące swojej sylwetki. Jednym z najczęstszych celów, szczególnie u żeńskiej części zainteresowanych jest rozbudowa i ujędrnienie pośladków. Jednak nie każdy, kto rozpoczyna swoją przygodę z ćwiczeniami, ma świadomość jakie błędy w nich popełnia. Jak wykonywać przysiady, aby efekt ćwiczeń był jak najlepszy i jednocześnie nie narażał naszego zdrowia?

Dlaczego warto robić prawidłowe przysiady?

Sport to zdrowie – owszem, ale nie zawsze. Mimo, że przysiady są pozornie bardzo prostym ćwiczeniem – można się bardzo zdziwić, jak wiele osób popełnia błędy w tej kwestii. Błędnie wykonywane przysiady często przynoszą uszczerbek na naszym zdrowiu w pakiecie. Warto jest zainteresować się tematem, przed przejściem do działania, aby jak najmniej narażać się na problemy zdrowotne. Jakie są konsekwencje braku dokładnego i odpowiedniego wykonania tego ćwiczenia? Niestety, jest ich naprawdę sporo – rozpoczynając od przeciążeń w stawach biodrowym i kolanowym, przez nadmierne obciążenia na odcinku lędźwiowym kręgosłupa, kończąc na podwyższonym napięciu w rzepkach kolanowych. Wszystkie te dolegliwości prowadzą później do schorzeń kości, przy których ból jest mocno odczuwalny. Dzięki wykonywaniu przysiadów książkowo, można zapobiec pogorszeniu się stanu naszego zdrowia, a nawet dodatkowo go poprawić!

Buty do przysiadów – jakie wybrać?

Pamiętajcie – nie tylko technika, ale także sprzęt ma znaczenie. Żeby jeszcze lepiej i dokładniej wykonywać siady, warto zaopatrzyć się w dobre buty do tego rodzaju ćwiczeń. Tutaj z pewnością sprawdzi się obuwie z wyższym podbiciem i przede wszystkim twardą podeszwą – stopy w przysiadzie nie mogą być odrywane od ziemi, a co za tym idzie – muszą być także dobrze ustabilizowane. Do przysiadów można wybrać modele butów tzw. ciężarowych – równie dobrze się sprawdzą.

prawidłowy przysiad

Prawidłowy przysiad – jak robić przysiady?

Przede wszystkim, największą uwagę trzeba zwrócić na naszą postawę przy ćwiczeniu. Przygotowując się do przysiadu, stań w lekkim rozkroku tak, aby odległość między Twoimi stopami była mniej więcej na szerokość Twoich bioder. Plecy powinny być proste, tak aby głowa była przedłużeniem kręgosłupa. Wzrok najlepiej skieruj przed siebie – łatwiej będzie Ci się skoncentrować na ćwiczeniu i zachować równowagę. Teraz napnij brzuch i zabawa się zaczyna. Powoli zacznij uginać kolana, jednocześnie kontrolując wypychanie bioder do tyłu. Staraj się nie wychylać za mocno do przodu i pilnować, aby kolana nie wychodziły poza linię stóp. Dodatkowo, przy przysiadzie kolana zawsze kieruj lekko na zewnątrz. Ważne jest też, aby pamiętać o tym, że stopy mają przylegać do podłoża, a kąt między podudziem, a udem nie powinien wynosić więcej niż 90 stopni.

Przysiady wykonuj powoli, w tempie, jakie Ci odpowiada. Kontroluj wdechy i wydechy oraz napięcie mięśni brzucha – wtedy ćwiczenia będą jeszcze bardziej efektywne.

Teraz, gdy już znasz tajniki idealnego przysiadu – możesz zacząć ćwiczyć bez obaw, że wpłynie to negatywnie na Twoje zdrowie. Do boju! Popraw swoją sylwetkę i samopoczucie, jednocześnie zdobywając cenną wiedzę na temat sportowego świata.

Podobne artykuły

Jak poprawnie ćwiczyć kettlebell swing?

Kettlebell, to doskonałe  narzędzie,   które pomoże budować siłę,  mięśnie, pozbywać się tkanki tłuszczowej, oraz ulepszać sprawność ruchową. Za twórcę kettlebell uznaje się lekarza Władysława Krajewskiego, żyjącego w Rosji, który ustalił normy treningu kettlelebell , wprowadzając odważniki kulowe zarówno do treningu swojego, jak i swoich wychowanków. […]

jak się rozciągać

Jak się rozciągać?

Wysportowane ciało, smukła sylwetka i zdrowy styl życia to tylko kilka z aspektów, które motywują do wzięcia się za siebie. Jednak, dobry trening to nie tylko godzina na siłowni spędzona na bieżni czy wyciskanie coraz to większych ciężarów. Każda sesja powinna dzielić się na kilka […]