Jak poprawnie ćwiczyć kettlebell swing?

Kettlebell, to doskonałe  narzędzie,   które pomoże budować siłę,  mięśnie, pozbywać się tkanki tłuszczowej, oraz ulepszać sprawność ruchową. Za twórcę kettlebell uznaje się lekarza Władysława Krajewskiego, żyjącego w Rosji, który ustalił normy treningu kettlelebell , wprowadzając odważniki kulowe zarówno do treningu swojego, jak i swoich wychowanków. Kettlebel swing  to jedno z najbardziej podstawowych i  popularnych ćwiczeń, wykonywanych odważnikiem kulowym.  Dla osiągnięcia zamierzonych rezultatów  ważne jest, aby nauczyć się poprawnej techniki wykonywania  tego ćwiczenia. Przeczytaj,  jak poprawnie ćwiczyć z kettlebel  swing, perfekcyjne opanowanie ćwiczenia  na wyciągnięcie ręki.

Na czym polega ćwiczenie kettlebel swing

Kettlebell swing (wymachy) najprościej mówiąc, polega na wypchnięciu odważnika znajdującego się w rękach przy pomocy bioder. Podnosząc kettlebell należy cofnąć go maksymalnie w tył pomiędzy nogi ,  pamiętając, że ramiona w łokciu muszą być wyprostowane.   Następnie ruchem bioder należy wypchnąć odważnik przed siebie, aż znajdzie się na wysokości klatki piersiowej lub twarzy. Opanowanie kettlebell swing jest podstawą, aby można było przejść  do kolejnych, bardziej zaawansowanych ćwiczeń.

Ćwiczenia z kettlem

Opanowanie kettlebell swing jest podstawą, aby można było przejść  do kolejnych, bardziej zaawansowanych ćwiczeń. Ćwiczenie to można wykonywać jednorącz lub oburącz  z wykorzystaniem jednego lub dwóch odważników. Istnieją dwie wersje kettlebell swing – rosyjska i amerykańska. W wersji rosyjskiej ruch kettla kończy się mniej więcej na wysokości klatki piersiowej. Wersja amerykańska jest dużo  trudniejsza,  odważnik prowadzony jest wysoko nad głowę.  Wymagana jest w tym wariancie  znakomita mobilność w stawach barkowych. Ćiczeń z ketlami  są dziesiątki, do istotnych należą:  tureckie wstawanie TGU, aureola (halo), around the body, figure 8, nadrzut (clean), goblet  squat, snatch, military press i wiele innych.

Kettlebell swing – prawidłowa technika

Zalecenia: treningi z ketlem zaczynamy od 8 kg dla kobiet, 16 kg dla mężczyzn. Prawidłowe uniesienie i wymach odważnikiem, wymagają nauczenia się właściwej techniki. Jak opanować technikę kettlebell swing?

  • Stań w rozkroku, większym niż szerokość ramion.
  • Aby podnieść kettlebell , nachyl się do przodu, uginając lekko nogi. Utrzymuj wyprostowane plecy.
  • Chwyć kettlebell w wyprostowane ręce , łapiąc od góry od góry (nachwyt). Wypnij klatkę piersiową i ściągnij barki do tyłu.
  • Unieś się, prostując stawy biodrowe i kolanowe i jednocześnie wykonaj wyrzut kettlem kierując go prosto przed siebie.
  • Pamiętaj, należy napiąć pośladki i mięśnie brzucha.
  • Głowę trzymaj prosto, patrz przed siebie.
  • Kettlebell osiąga maksymalną wysokość.
  • Wracasz do pozycji wyjściowej

Efekty ćwiczenia z kettlem

Kettlebel Swing ma wpływ na poprawę gibkość i mobilność kończyn, bioder i kręgosłupa. Zdecydowanie wzmacnia plecy, z naciskiem na odcinek lędźwiowy, a także brzuch, biodra oraz nogi. Kettlebell swing wpływa korzystanie na cały organizm, poprawia zręczność, elastyczność, siłę. Warto pracować nad techniką, stale ją doskonalić, niezależnie od poziomu zaawansowania, gdyż zawsze priorytetem jest dbałość o zdrowie.

Podobne artykuły

Mobilność bioder – dlaczego warto nad nią pracować?

Siedząca praca i brak ruchu są w dzisiejszych czasach bardzo popularnym zjawiskiem. To duży powód wielu frustrujących problemów fizycznych. Przykurcze mięśni i ścięgien są coraz częstszą przyczyną kontuzji. Ograniczona ruchliwość bioder często wpływa na bóle w dolnej partii pleców, czy problemy z kolanami. Twoje biodra […]

Powięź bez tajemnic – co warto o niej wiedzieć?

Od jakiegoś czasu powięź zyskała na popularności. Głównie przyciąga uwagę fizjoterapeutów, sportowców, lekarzy alternatywnych, a także naukowców. Do niedawna uważaliśmy, że ciało składa się ze skóry i kości, które wspierają układy wewnętrzne takie jak mięśnie, narządy i płyny stanowiące 60% naszego ciała. Czegoś jednak brakowało. […]