Szkodliwy nawyk podjadania – jak się go pozbyć?

W dzisiejszych czasach panuje kult na piękne i wysportowane ciało, prawda? Wiele elementów jest kreowane przez szeroko pojęte social media. Dzięki temu możemy zaczerpnąć darmowej wiedzy od specjalistów w tej dziedzinie. Aktywność fizyczna jest bardzo interesująca, gdyż zawiera mnóstwo schematów, które należy dopasować indywidualnie pod określoną osobę. Nie można zamykać się na jeden sposób odżywania, ponieważ każda struktura ludzkiego ciała jest inna i adoptuje się w inny sposób. Podstawowym elementem osób ćwiczących jest dieta. To ona warunkuje wszystkie pozytywne procesy, jakie zachodzą podczas ciężkiego treningu. Żeby odpowiednio się przygotować do prowadzenia zbilansowanych posiłków, należy posiadać wystarczającą wiedzę. Najważniejsze jest, aby nie korzystać z przetworzonych produktów, unikać podjadania i jeść o stałych porach.

Wieczorne podjadanie

Wieczorne podjadanie jest częstym problemem u osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z trzymaniem odpowiednio zbilansowanej diety. Jest to w głównej mierze uwarunkowane skonstruowaniem nawyku. Jak wiadomo organizm przyzwyczaja się do danych czynności, poprzez powielanie określonych schematów. Wytwarzanie nawyków żywieniowych trwa od czternastu do dwudziestu jeden dni. Jak zostało wspomniane wcześniej wszystko zależy od adaptacji naszego organizmu. Pamiętajmy, że każdy z nas jest indywidualną jednostką i nie możemy korzystać z utartych schematów. Najważniejsze w tej dziedzinie jest słuchanie własnego wnętrza. Dzięki temu będziemy wiedzieć, czy dana metoda treningowa, czy też dane posiłki są dla nas stworzone. Oczywiście warto również wspomnieć o istotnym elemencie jakim są nietolerancje pokarmowe. Ten aspekt można wykluczyć w łatwy sposób. Wystarczy zrobić badania na określone produkty.

Podjadanie między posiłkami – czym zastąpić słodycze?

Jeśli chodzi o podjadanie między posiłkami, to powinniśmy tego unikać! Oczywiście, życie pisze różne scenariusze i nigdy nie wiemy, co tak naprawdę może się wydarzyć. Dlatego, gdy już decydujemy się na przekąskę, to powinniśmy wybierać produkty pełnowartościowe! Cukry proste odstawiamy na bok! Słodycze są stanowczo zabronione! Szczególnie dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z dietą. Warto pamiętać o owocach. Nie możemy z nich korzystać w nadmiarze, gdyż zawierają fruktozę. Do zdrowych przekąsek możemy zaliczyć: jabłka, banany, orzechy, pestki dyni, suszone owoce.

Jak nie myśleć o jedzeniu?

Najlepszym sposobem na głód jest praca! Oznacza to, że powinniśmy zająć głowę czymś innym. Wystarczy po prostu wykonywać obowiązki, które wykonujemy na co dzień. Warto również pamiętać o dostarczaniu odpowiedniej ilości wody, która pomoże nam wyrównać poziom greliny. Grelina jest to hormon, który odpowiada za sytość. Zalewając organizm większą ilością płynów będziemy w stanie wytrzymać do kolejnego posiłku bez podjadania. Pamiętajmy, że nasz organizm głównie składa się z wody! Jeśli jesteś na znacznym deficycie kalorycznym, to możesz posiłkować się gumami do żucia. Wiadomo, że nie zastąpią one podstawowego posiłku, ale będą zbawienne w okresie głodu.

Podobne artykuły

Ser wegański – jak radzić sobie na wegańskiej diecie?

Dieta wegańska, choć wygląda na skomplikowaną wcale do najtrudniejszych nie należy, a produkty, których można używać są dostępne w prawie każdym sklepie. Przechodząc na dietę wegańską na początku może się wydawać, że jest ona trudna, jednakże nie z powodu braku produktów umożliwiających zastąpienie tych, do […]

Czym jest zapotrzebowanie kaloryczne?

Zapotrzebowanie kaloryczne to nic innego, jak wskaźnik określający dokładną liczbę kalorii, którą powinniśmy spożyć w ciągu dnia, aby funkcjonować w prawidłowy sposób. Prawidłowa ilość kalorii ułatwia nam utrzymanie prawidłowej masy ciała, dopasowanej do naszego wzrostu i wieku. Czym jest dzienne zapotrzebowanie na kalorie? Przeciętna kobieta […]