Crossfit – czym jest najpopularniejsza metoda treningowa?

W dobie kultu sylwetki i wysiłku fizycznego, szukamy coraz to nowych sposobów, by urozmaicić zwykle ćwiczenia na siłowni. Szukamy różnych alternatyw, by nasz trening uczynić jeszcze bardziej efektywnym, a przy okazji wyeliminować nudę wynikającą z rutynowych ćwiczeń. Jeśli więc chcemy jednocześnie wyrzeźbić naszą sylwetkę, a także poprawić wydolność swojego organizmu, powinniśmy zaufać treningowi crossfit. Na czym polega ta metoda treningowa?.

Czym jest crossfit?

Crossfit to innowacyjna metoda treningowa, która porównywana jest przez niektórych, do ćwiczeń amerykańskiej armii wojskowej. Jest to trening siłowo-wytrzymałościowy, bazujący na intensywności. Jednak bez problemu, mogą z tej metody korzystać zarówno kobiety jak i mężczyźni. Crossfit odznacza się niezwykłą skutecznością i efektywnością. Ćwiczenia treningowe są maksymalnie zróżnicowane, przez co unikniemy znudzenia i zniechęcenia treningową rutyną. Podstawą crossfitu są duże liczby powtórzeń, ale przede wszystkim wykorzystanie ciężaru własnego ciała. Nie da się ukryć, że tego typu wysiłek jest bardzo wyczerpujący, jednak pomoże nam zwiększyć siłę fizyczną, wydolność, a także da spektakularne efekty pod kątem budowy tkanki mięśniowej i wyrzeźbienia sylwetki. Zwykle godzinna sesja umożliwia spalanie nawet 1000 kcal. Konsekwencja i zaangażowanie w treningi crossfit, dadzą szybkie efekty w postaci ujędrnienia, wyszczuplenia i wzmocnienia wszystkich partii mięśniowych ciała. Pamiętajmy również, że nie występuje ograniczenie ze względu na płeć czy wiek, jednak warunkiem niezbędnym, jest brak przeciwwskazań zdrowotnych.

Z czego składa się trening crossfit?

Pamiętajmy, że trening crossfit da nam oczekiwane rezultaty, jeśli zaangażujemy się w niego na 100%. Tego typu ćwiczenia zwykle składają się z 4 części:

  • rozgrzewka – należy zadbać o odpowiednie rozgrzanie każdej partii mięśniowej, a także przyspieszenie bicia serca, co zagwarantuje nam przygotowanie do intensywnego wysiłku.
  • wprowadzenie – w tej części treningu, chodzi o to, by zapoznać się i przećwiczyć zestawy, które będą wykonywane podczas treningu zasadniczego. Pamiętajmy by zachować odpowiednie, szybkie tempo, a także staranność podczas wykonywania ćwiczeń. W innym wypadku możemy nabawić się kontuzji.
  • trening zasadniczy – czyli serce całego treningu crossfit. Zazwyczaj to kilka rund, w których przeplata się różnorodne ćwiczenia. Kluczem jest utrzymanie wysokiego tętna i ćwiczenie na przysłowiowe 100%. Każde ćwiczenie powinno być wykonywane przez określony czas, następnie, bez żadnych spowolnień i opóźnień, przechodzimy do następnego ćwiczenia. Krótki odpoczynek następuje po zakończeniu rundy.
  • stretching – równie istotny punkt treningowy. Celem rozciągania jest jest redukcja napięcia mięśniowego, co ma przyspieszyć ich regenerację po intensywnym wysiłku fizycznym.

Co można osiągnąć trenując crossfit?

Trening crossfit, oczywiście jeśli nie występują żadne przeciwwskazania zdrowotne, niesie za sobą same korzyści. Co możemy osiągnąć z pomocą tej metody treningowej?. Przede wszystkim konkretne efekty, do których możemy zaliczyć:

  • pozbycie się zbędnych kilogramów – trening crossfit pozwala na stałe spalanie tkanki tłuszczowej, w dość szybkim tempie. Dodatkowo regularne ćwiczenia pozwolą utrzymać wagę na stałym poziomie.
  • zwiększenie wydolności organizmu – trening ten zwiększa pojemność płuc, a także ogólną wytrzymałość organizmu na wysiłek fizyczny.
  • osiągnięcie równowagi wewnętrznej – duży wysiłek zwiększy ilości wydzielanego hormonu szczęścia, więc tego typu treningiem, poprawimy również nasze samopoczucie.
  • wyeliminujemy rutynę z naszego planu treningowego – crossfiit, dzięki swojej różnorodności, a także narzędzi, które możemy wykorzystać do pomocy, nie pozwoli nam się nudzić. Możemy dobierać ćwiczenia, w zależności od naszych potrzeb i codziennie wymieniać zestawy. 

Podobne artykuły

jak zmotywować się do ćwiczeń

Jak zmotywować się do ćwiczeń?

Nawet jeśli wiesz, że ćwiczenia sprawią, że poczujesz się lepiej i będziesz lepiej wyglądał, nadal może być trudno zmotywować się do wstawania i rozpoczęcia treningu. Jeśli jednak zaczniesz od małych celów i wygospodarujesz czas na ćwiczenia, możesz wrócić lub wejść na właściwe tory, bez względu […]

Regeneracja mięśni po treningu – dlaczego jest tak ważna?

Jeśli trenujemy sport, szczególną uwagę powinniśmy poświęcać na regenerację naszego organizmu po wysiłku. Jednak wiele osób nie uwzględnia odpoczynku w swoim planie treningowym, a nie należy go lekceważyć, ponieważ regeneracja jest równie ważna co trening. Regeneracja po treningu to podstawa W trakcie treningu w naszym […]